How Machines Attempt to Understand Human Language

A new publication in Heidelberg University’s Research Magazine by Anette Frank and Katja Markert

In the newest issue of Heidelberg University's research magazine on “Machine & Human”, Anette Frank and Katja Markert discuss the challenges of teaching machines to understand human language. They present current results of their research groups on such diverse topics as Reading Comprehension, Computational Argumentation or Metaphor Recognition and show that both commonsense knowledge and creativity - which humans master so easily - are still a challenge for automatic language processing algorithms.

Enjoy.

The complete issue on “Machine & Humans” can be found here.

Herausforderungen Maschinellen Sprachverstehens

Ein Beitrag von Anette Frank and Katja Markert im Forschungsmagazin der Universität Heidelberg

In der neuesten Ausgabe des Forschungsmagazins der Universität Heidelberg “Maschine & Mensch”, diskutieren Anette Frank und Katja Markert die Herausforderungen maschinellen Sprachverstehens. Sie präsentieren aktuelle Forschungsthemen ihrer Lehrstühle zu so diversen Themen wie Automatisches Leseverstehen, Computationelle Argumentation und Metaphernerkennung. Diese zeigen, dass Alltagswissen und Kreativität - kognitive Leistungen, die Menschen so leicht fallen - für automatische Sprachverarbeitungsssysteme noch eine große Herausforderung darstellen.

Die vollständige Ausgabe von “Maschine & Mensch” ist hier zu finden.